Search
Close this search box.

نشست صمیمانه رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین با مدیرعامل شرکت کشت و صنعت شریف آباد

کشت و صنعت شریف آباد

نماینده ویژه استاندار قزوین و رئیس کمیته احیا و پایدار سازی دشت قزوین با اشاره به پتانسیلهای مستعد شرکت کشت و صنعت شریف آباد، بر برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت های مستعد این مجموعه در راستای توسعه پایدار بخش کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی شرکت ، دکتر محمد تقی امان پور در ابتدای دیدار دکتر سید محمود حاج اکبری مدیرعامل شرکت کشت و صنعت شریف آباد با مهندس محمد حسین عطائی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، با اشاره به شعار امسال و فرمایشات مقام معظم رهبری با موضوع رشد تولید گفت: خوشبختانه شرکت کشت و صنعت شریف آباد ظرفیت‌های متعددی در حوزه زراعی، باغی و دام و طیور دارد که باید برای این موارد برنامه توسعه‌ای تدوین کرد. معاون آموزش و تحقیقات وزارت جهادسازندگی (سابق) افزود: در حال حاضر این شرکت، صرفا با فروش شیر و گوشت دام سنگین خود می‌تواند درآمدزایی داشته باشد، در حالی که اقتصادی شدن حوزه دام ابعاد وسیعی دارد که شرکت‌ کشت و صنعت شریف آباد با این ظرفیت مثبت می تواند در این حوزه پیشگام باشد. امان پور تصریح کرد: پتانسیل مستعدی در بخش کشاورزی شرکت کشت و صنعت شریف آباد وجود دارد و با برنامه ریزی از ظرفیت های مستعد در راستای توسعه پایدار این بخش می توان به خوبی استفاده کرد.

در ادامه، محمد حسین عطائی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: شرکت کشت و صنعت‌ شریف آباد می‌توانند در اجرای طرح الگوی کشت در مزارع و کشت محصولات علوفه‌ای حرکت کند، زیرا تولید محصولات علوفه‌ای در داخل با توجه به وجود دامداری‌ها در استان ضروری است. در این نشست بر لزوم اهمیت الگو‌های توسعه پایدار بخش کشاورزی، ارائه سیاست‌ها و برنامه‌های اولویت دار بخش کشاورزی، ظرفیت‌ها و نوآوری‌های جدید و توسعه بخش کشاورزی و ارائه راهکار‌های لازم برای افزایش بهره وری تاکید شد.

 این نشست که در محل سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و با حضور مهندس یوسف جلوخانی نیارکی معاون بهبود تولیدات دامی و مهندس علی ره‌انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی این استان برگزار شده بود، در خصوص نقدینگی و تسهیلات، تامین سویا و نهاده‌های دامی، تامین کود شیمیایی، توسعه مکانیزاسیون و جذب ادوات و ماشین آلات کشاورزی، معرفی ارقام جدید برای کشت و کلزار در مزارع کشت و صنعت ها، کشت محصولات علوفه‌ای برای تامین علوفه مورد نیاز دامداری‌های استان و تولید بذر مرغوب و استاندارد بحث و تبادل نظر شد.